"ehm.. det var en liten röd bil"

Stallet ja.
Tarja och Maria dök upp ganska snart och joinade kalaset.
Jag fattade modigt saxen och högg av Calles nu för tiden tunna man. Här kör vi på stubb under vintrarna. Dock så har han kanske inte någon.. snygg stubb då den faktiskt ligger ner men det kommer.. det kommer! Hoppas jag.
Han är snyggast i kort man tycker jag allt. Stubb kanske inte direkt är min favorit men när man klipper av den så kommer hans hals fram och den är superfin. (:
Red lite i sommarhagen medan fröken T plockade.. öhm.. plommonliknande saker. Dock var hästen på tok för pigg för hag-ridning så det blev bara att traska igenom vattenplöar och försöka hålla sig kvar då jag tog ett par skutt över en stock. var tvungen att hålla koll på vart han hade huvudet så att man inte blev nockad också. Haha!
När T var färdig så traskade vi tillbaka till stallet men jag ökade tempot och satte av ute på åkern. Calle uppskattade detta iallafall, jag däremot var säker på att jag skulle få tugga lera. Men icke sa nicke, kvar satt jag allt. Trevligt! (:

Knasigt blev det idag allt.
Ett par sår samt hårlösa fläckar på Calle (bara för att så har han väl dragit på sig någon sjukdom, skulle inte förvåna mig) fick oss att klia oss i huvudena.
Gustav kan inte komma och titta på hovarna för han har fått vattkoppor. Sådant har man väl när man är liten? o.o Jobbig man! (:
Sedan så dök det upp en mystisk bil som säkert hade skumma baktankar då han verkade spionera. Läskigt! Tarja berättade sedan om uppskurna hästar i Dalarna så ptja, hej oro! Jag kommer nu koka ihop världens idéer och oja mig över det hela dagarna. Attans! 

Nej. Nu blir det duschen och sedan sängen. Måste ju förbereda mig en aning inför de kommande veckorna. Kommer att plugga, plugga och plugga. Har ungefär en månad att ta ifatt. Fast mest i de valdara kurserna och karaktärsämnena så det kan inte bli så farligt i guess. (: Ta i trä eller vad det nu heter!. haha!

Imorgon ja, helt själv.. Superpinsamt!
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback