Hur gör man?

Var nyss hos optikern och det gick väl bra.. Eller tja, det praktiska gick bra och så. Vi beslöt oss för att jag skulle prova ett halvår till. Men när det kommer till att säga nej, hur gör man?
Dom har ett såkallat trygghetspris eller något liknande och det är väl bra i guess. Men kan ringa och få gratis undersökning om det känns fel eller om man tappat en lins så får man snabbt en ny och så vidare.. Saken är den att det priset går upp till 1100 pix med mina linser och den vätskan. En aniiiiiiiing dyrt för min stakars ekonomi. Visst, det är för ett halvår men ändå..
Så nu sa han det vore bra (bara bra, inte att jag ska. det är stooor skillnad!) om jag hade det för att det var just en trygghet. Jag har inte råd att punga ut den summan två gånger om året. Linserna kommer någon gång under nästa vecka så jag ska nog skicka in mamma att säga att jag avböjer det där trygghetspriset i veckan. haha! Men köper jag bara en box och sedan köper till linser så blir det himla mycket billigare, och köper jag på internet sedan så attans vad billigt det kommer att bli! (: haha. Nej, jag är inte så insatt ännu.
Men nu till saken, hur säger man nej? En enda mening; "Nej tack.." men attans så svår att säga. Ska man ställa sig framför spegeln, peka och öva på en bestämd min medans man säger 'NEJ'? Jag antar att jag får joina Tarja så att vi kan träna tillsammans! Haha!

Nej, nu ska jag och far ut och käka. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback