Paniik

Pappa erbjöd sig att skjutsa ut mig till stallet om jag bara skulle kolla till hästarna så vem tackar nej?
For ut till stallet och jag traskade in för att kolla så myrorna levde. Dock utbröt panik när Dolly var som bortblåst. Kunde inte hitta henne någonstans! Hon är ju den som brukar stå med tjockisen och pånyn men inte idag. Nej, men däremot så var Cesar glad i hågen idag och kom fram för att hälsa och gulla en himla massa. Calle rantade efter mig och Plutten fick fnatt och hoppade runt. Någon som dopat`gräset?
Plötsligt stod hästen i mitten av hagen och såg undrande på mig med blicken 'Varför skriker du på mig när jag står här'. Lättad åkte jag hem och nu sitter jag här med en varm vetekudde och kollar på film. Fallet från tjockisen igår har skapat obehag bland mina muskler i halsen och ner emot nacken. Måste ha slagit till rejält för har knappt kunnat vrida huvudet eller liknande. Får hoppas att det släpper en aning tills imorgon.

Nej, nu ska jag nog ta en glass och fortsätta kika på film. (:

Tarja blir riktigt tant idag ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback