Speed it up

Nu följer en update från träningen. Kul säger ni och stänger ner sidan. Varsågoda och klicka er vidare. (:

Hur som, Calles ben var helt normalt idag. Inte varm eller svullen förutom direkt på själva såret. Så jag gick en sväng för att se om han markerade eller liknande. Mensom Camilla sa; Jag är allt bra kinkig!
Så det blev att kasta på sadel och annat för att sedan bege sig ut på stubben.
Blev lite lättare uppvärmning med att kolla vart jag hade honom. Tygel var dagens plus idag. Han ville inte lyssna till vikthjälper alls idag men det gav oss bara tillfälle att träna på tygeltag och ledningar osv. Superb! Men så efter diverse uppvärmningsövningar bytte vi stubbåker för att öka upp tempot lite.
Nu när jag tänker efter hann vi med ganska mycket. Fick träna på kort trav, galoppfattningar, avsaktningar och att komma ner efter en avsaktning. Han fungerade galant! Lyssnade och tillämpade. Underlaget var perfekt jobbigt också. Inte för lerigt så att vi sjönk ner men inte heller stumt, men han fick jobba, det fick han! När han gjort av med det mesta av sin energi så fortsatte välgången. Galoppen höll vi men vi avancerade oss. In på en volt (jag trodde aldrig att det skulle hålla mer än ett varv som blev allt annat än en volt) och jobba. Vet ni vad? Han höll galoppen OCH sänkte huvudet! *drar efter andan* Calle som har problem att hålla sig på benen när det är plan mark galopperade på en normalstor volt och kunde ha huvudet någon annanstans än i himlen! Fantalalastiskt! :D
Det gjorde min dag!
Såsåsåså, nu ska jag nog sova (utan att ha räknat ett enda mattetal).


Kommentarer
Tarja säger:

Du glömde berätta om Calles problem med att göra två saker samtidigt..xD

2008-10-22 | 21:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback