Tell me your secrets

Hemma nu. Jo, jag är hemma såhär tidigt utan att skolka. Fantastiskt va! Haha.

Att gå upp i dag  var omänskligt. Klockan var ställd på 5.55 men jag kom inte upp före halv sju. Men vem lämnar den varma sängen tidigare än man behöver? Klockan sju ungefär så befann jag mig i Mathildas mammas bil som tog oss till stationen där Ellen väntade.
Skolan idag bestod bara utav bakning. Sockerkaka. Det har ju ingen bakat förut menar jag. (:
Men det var nog ganska bra att vi inte överskred så svåra hinder. Jag klantade mig. Man kan inte baka en sockerkaka utan bakpulver. (: Så när smeten väl var i formet fick jag putta ner lite jäsningsmedel och röra om så gott jag kunde. Är man inte bra så säg?
Jag och Ellen hann käka lite innan vi fick skjuts utav hennes syster. Trevligt! Flashbacks från när man satt och kletade ner vår gamla saab med tuggummi. Det låter mysigt va?

Matlagning är kanske inte min starka sida, men ändå, jag gillar det skarpt! Att få ta det ansvar som följer och få ha flera bollar i luften samtidigt. Man ska röra i smet, blanda samman mjöl och annat medans smöret smälter på spisen. Tur att man har Ellen vid ens sida. Jag skulle ha fått någonting att brinna annars. (:
Nej, vi ser fram emot fredag då det riktiga kockeriet börjar.. Laga mat ÅT folk som betalar! o.o

Nuhu blire allt matte. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback