to the break of dawn

Det är tisdag idag. Det är tisdag idag. Tisdag,tisdag,tisdag! Jag har inte fått in det i min skalle utan jag går runt och säger att det är måndag. Lite irriterande.
Hade kanske en kvarts historia, nästan rekord.
Idrotten var en aning reko idag med. Hade tre helt sjuka lekar. Den ena gick ut på att man hade de minst målen och en boll. Till detta så fick vi någon klubba som liknade jätte tops. Med dessa gigantiska tops så skulle vi köra som innebandy.
Den andra leken hade man något som såg ut som en gramofonskiva. Eller tja, den var runt med ett hål i. Typ. Gjord av något ull-liknande. Sedan hade vi en bandyklubba som vi skulle ha upp och ner. Och sedan körde man. Även här som innebandy bara det att man inte själv fick 'dribbla' grejen över mittlinjen utan man skulle passa över den. Kul.
Tredje grejen var brändboll med en mjuk boll som man inte fick ta med händerna. Och tog utelaget (eller är det innelaget?) lyra så fick man inte springa. Kul.
Efter plugget så drog jag och Ellen och handlade glass. Så himla gott!
Ellen fixade också klipptid vilket jag också skulle ha gjort men jag bangade i sista stund. Får se om jag kilar ner dit någon dag sedan. Och slutligen gick vi till något kommunhus där jag skulle lämna in sommarjobbs lappen. Tror ni att det var öppet?
Hur jäkla tidigt går kommungubbarna egentligen? *Arg tjej!*
Men vi lade ner i brevlådan utanför och så får de faktiskt skylla sig själva om de inte är där sista inlämningsdagen. Men jag funderar på att skicka in ett via mejl också. För det kunde man, och hela dagen idag är sista dagen. Ända tills klockan tolv. Eller?

Kanske ska börja på svenskanovellen nu?

Mambo mambo eh eh
The babes are all around me
Mambo mambo eh eh
Dancin all night long
Mambo mambo eh eh
The babes are all around me
Mambo mambo eh eh
To the break of dawn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback