you make me feel better

Sådär ja. Sista dagen på lovet då. Underbart väder i alla fall.
Dagens idioti står inte jag för utan Karlsson. Han och mor satte upp ett högre staket igår. Eller, de höjde det befintliga staketet. Vi har ju somsagt en hund som jag misstänker lider av någonting, som hoppar över allt han kommer åt. Om det så är grinden in till mitt rum, grinden på verandan eller ptja, staketet i trädgården.
Men så misstänker jag att Karlsson inte har så många hjärnceller han heller, för han bygger klart staketet och sådär innan han börjar fälla träd. Tummen upp. Någon som kan räkna ut vad som hände?
Men visst, ett träd (inte så himla stort men stort ändå. Lagom) faller rakt ner på staketet och förstör fyra pinnar.
Sedan så kom bror förbi. Vi cyklade hem till far och var sociala. Jag var lagom social för jag stack till stallet.
Calle har nog börjat fått sina vårknäppar nu tror jag.
Han hoppade och studsade allt vad han orkade. Ända tills jag krävde saker av honom och genast blev han trött. Blev mest kondisträning idag. Drog fram några cavalettin och sedan byggde jag ett hinder.
Mätte upp bommarna så att han skulle få plats att trava över, men han ville visa sig duktig calle lille så han tog ett galoppsprång mellan varje. Kanske dags att höja svuårighetsgraden ett snäpp?
Och det vi hoppade låg nog på 60-70 cm och inte en enda rivning. Visserligen så tvärnitade han två gånger men det hör inte hit. Haha.

Inte har jag skrivit någon novell heller. Och den skulle man ha skickat in så att hon hann läsa den tills imorgon. Jag har börjat på flera olika men ingen ter sig att bli bra alls. Himla tröttsamt!
Inte har ellen gjort historian tills imorgon heller vilket innebär att det blir sovmorgon för oss. Huhu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback