dålig lukt och halt häst

For ut en sväng till Godby och tog vid där Tarja slutade igår. Det vill säga russens box. En bädd somfått växa och brinna under ett halvår är ingenting att leka med. Tungt som attan och äckligt luktar det. Tänk er gamla gympadojjor, ruttna ägg och en riktig fis så kan ni ha ett hum om hur det luktar. Inte sommar i alla fall.
Lite senare så åkte jag vidare till Calle. Tänkte bara longera lite då jag inte alls kände för att rida. Sure. Jag fixar iordning och vi kör igång. Hästen vägrar trava i båda varven och när jag fått upp honom i trav i vänstervarv så är huvudet uppe bland molnen och traven är ryckig. Så jag kilade bort ett stenkast till Fredrika och hennes mamma. Vi konstaterade där, efter motvillig trav på asfalt, att hästen inte var ren. Dock finns inga sår, han är inte varm och skrittar på som vanligt. Regarerar inte alls på slag vare sig under sulan eller hovväggen.
Förhoppningsvis är det en stukning eller något liknande som inte tar allt för lång tid att läka. Jag oroar mig ändå för om vi kommer kunna åka iväg i helgen. Han kommer inte kunna komma upp i den kondis jag hade hoppats på eftersom att han nu kommer få stå minst en-två dagar. Attans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback