it's better this way

Stallet hela dagen.
Har hunnit med att tömma russens box helt nu. Tungt men helt klart värt mödan. Sedan har vi rensat ordentligt bland alla våra saker tills imorgon. Tvättat grimmor, sadelgjordar och försökt passa ihop tränsdelar. Plutten kom in en sväng också. Den skiten var också halt, eller markerade i alla fall. Dock så tror vi att det kan vara överansträngning då han tydligen tränat ganska ordentligt med bommar. Uhh!
Nu är det bara att skura väggar kvar som gäller. Sedan är vi fit for fight för vintern igen. Gjorde iordning träningsprogram till både Calle och Plutten så vi kommer igång någongång. Egentligen är det himla skönt att slippa alla tankar på 'jag måste träna dittan och dattan idag' utan köra på det både jag och hästen vill. Förhoppningsvis får jag mocka ifred i år. *mutter* Var ju någon som såg till at det nästan alltid var mockat när jag kom ut.
Nog struntpratat. Ny dag imorgon. Tydligen blir jag upphämtad vid tio. Då ska vi ut till Medåker på hästloppis. Skönt att bli av med gammalt skräp så man kan inhandla nytt. Tummen upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback