livet är bra hårt

Hållit igång till tusen ute i stallet. Usch så jobbigt, speciellt dagen efter kryssning.
Som jag sa på båten igår, det är något i luften. Jag och Tarja blev nästan (bara nästan) så roliga som
den gången vi målade med hammarlack i stallet. Höga som hus av den friska havsluften. Ack så hårt!
Men vi har sågat, städat, organiserat och självklart fikat. Börjar arta sig där ute nu.
Sågade bort en bit av den kant som funnis längs en vägg, samma vägg där vi har våran diskho.
Jag sågade så det blev revor i väggen, men Tarja började såga så det blev självklart snett. Men in kom 'bokhyllan'
i alla fall och det var ju det viktigaste. Sen har vi äntligen fått upp gallren för fönstren i boxarna. det går långsamt,
men vi gör det ordentligt. Great! Nu är jag helt slut. Somnade faktiskt i soffan efter att jag fått i mig lite mat.
Vaknade för en stund sedan och känner mig riktigt seg. Att jag sedan vet om att jag måste gå upp klockan sex
imorgon känns inte bättre, plus att bussen kommer vara helt smockad eftersom den är det då skolan börjar.
Alla börjar samtidigt. Dock är jag tvåa nu och alla ettor kommer man kunna köra med.
Har varit duktig också, hunnit med att kila ner till tvättstugan och hivat in alla smutsiga schabrak vi har.
Så när dessa har rullat klart i maskinen och jag fått hänga upp dessa så ska jag få köra till Örebro. Ska bli spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback