spending some money

Är i skrivandets stund hemma hos mor min. Det är jag, två fula hundar och en bebis.
Päronen är ute med husbilen och syster samt Jocke är ute och gör stan vilket de planerat att göra större delen
av natten också. Så här sitter jag och är så illa tvungen att passa både det ena och det andra. Usch.
Men på dagen så for jag och far till Västerås. Målet var att ta Media Markt och Ikea men far vägrade gå in på Ikea i
denna värme. Tokstolle! Men jag blev tillräckligt fattig inne på Media Markt. Huu.
Har länge kikat på ett 50mm och Nikons nya var spännande. AF-S 50mm f/1.8 men han som hjälpte oss hävdade
att det fanns inte utan det hette tydligen f/1.4 G.
Dock hittade jag ett 35 mm (f/1.8)(som var myyyycket billigare) så beslutsångesten satte in.
Men snälla far min erbjöd sigatt betala mellanskillnaden på en tusenlapp om jag verkligen ville ha 50mm.
Sagt och gjort. När vi kom ut därifrån så hade vi ett objektiv, 8 gb minneskort och en elvisp med oss.
Vi åkte och köpte glass sen. Tröstäta lite, typ.
Nu ska jag återgå till att vänta in att lillan vaknar och kräver mat.


Kommentarer
Nene säger:

grattis till objektivet ;)

2009-08-10 | 17:13:48
Bloggadress: http://fotografint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback