i just wanna hold you close

Howdy eller hur det nu var man sade.
Jag mår illa, trots att det var flera timmar sedan jag åt de där kokta morötterna. Är det något jag just avskyr så är det mjuka grönsaker. Kokade eller liknande, aldrig. Mamma tycker jag är löljig men det är farktiskt inte samma smak! Och ni som känner mig vet att jag avskyr allt med en geggig konsistens som känns som att det växer i munnen.
Praktik alltså. För en gångs skull så var det ändå ganska okej. Hon som tyckts ogilla mig var inte där och inte Lina heller. Var någon ny, Gertrud hette hon. Tummen upp för henne.
Till en början fick jag göra det jag gjort alla gånger, väga, diska och städa. Men inte sedan när de andra gått då sa hon att jag vid det här laget kunde det där och så fick jag göra himla massa annat. Strimla potatis, fixa jansonsfrestelsesåsen och sådär. Eller så hette den potatisfrestelse? Ah, någon frestelse av något slag var det!
Så jag trivdes ganska bra idag, bara för att det var sista dagen.
Slutade ganska sent, vi var bara två i köket så det fick bli som det blev. Jag lever.

Ska strax kila ut till stallet och se om jag kan göra något åt Calles fläsk. (y

Sportlov .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback