river of dreams

Moder ringde idag och frågade om jag ville med på marknad. Självklart svarade jag.
Var faktiskt en lyckad marknad här i stan för en gångs skull (har aldrig riktigt fått rätsida på om det där ordet skall sitta samman?), mycket folk och trevliga saker att glutta på. Blev lite smått och gott. Godis var en självklarhet. Man kan bara inte gå på en marknad utan att köpa marknadsgodis. Det går bara inte!
Så blev det ett par varma sockor. Älsk! Han som sålde dem prutade själv, älskar att pruta! "Vad kostar tofflorna?" - "Tvåhundrasextio. Du få dem för tvåhundra." - "Sockorna då?" - "De kosta hundra, du få dem för sextio"
Kilade runt där lite innan vi stannade vi Ågården och fikade. Det var proppfullt med folk. Överallt! Visste inte att det fanns såhär mycket folk i Arboga. Haha.
Jag och fader for till Västerås sedan, hälsade på farfar och jag må säga att sjukhuset där är inte direkt litet!
Blev en glass på Donken sedan när vi åkte hem. Dom var inte snåla med vare sig glass eller daim. Tummen upp.

Imorse var hästarna knäppa.

Nu ska jag sätta mig och kolla lite på melodifestivalen med något av de nya téerna (böjning?). :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback