somwere over the rainbow

Annas annons var med i tidningen idag. Mitt namn var inte rättstavat. Alla som är förvånade räcker upp en hand. Hur kan det vara så svårt att stava Emilia fel, eller ens höra det namnet fel? De flesta man pratar med frågar ofta om jag hette Emelie eller Amelia. Har folk idag dyslexi eller är det något annat vajsing?
Nu var det stavat på något helknasigt vis och jag skakade bara på huvudet och kastade ifrån mig tidningen. Inte ens på dödsannonser kan de stava rätt. Tror ni det lönar sig att stämma Arboga tidning?

Imorgon, eller idag beronde på hur man vill tolka klockan, så blir det att kila över till Fredrika med Calle.
Blir nog en lång tur om vi ska hinna prata om allt som hänt. Uh,jag kan redan känna smärtan i rumpan. Calle kommer också ha smärta i rumpan, eller i hela kroppen. Han och Tarja hade tydligen varit ute och besökt byggplatsen i andra änden av Godby och de hade kommit iväg på en långtur. Så för min del blir det nog bara en skrittur. Calle har somsagt inte allt för bra kondis. Uh!

Och om ni undrar varför vissa ord är sammanslagna så beror det på att jag pillade på mellanslagstangenten.Den lossnade nästan. Men bara på vänter sida, så när jag gör ett mellanslag med vänster tumme så blir det inget. Mäkta irriterande.

Nu blir det de sista avsnitten på Scrubs S.5. (yy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback