dixie road

Mitt förslag i stallet var att vi skulle göra precis ingenting. Jag tror nästan att det blivit mitt motto! Säger det på tok för ofta, att göra ingenting eller sova. Varför frångå en princip som är bra för oss? Jagmenar, alla säger ju att man ska sova mycket och när jag säger att jag vill sova så tycker alla att jag är dum. Något jag inte riktigt slagit huvudet på spiken ännu.
Men vi började sedan rota runt i den gamla sadelkammaren och organisera lite där. Blev bra tillslut. Man såg golvet och bara det är en förändring! Rensade bland de färgburkar och penslar som stod kvar sedan vi målade. Snabba? Javisst!
Sen när vi var klara där så for vi ut till Donkan och fyllde på bränslet. Tackar så mycket! *bugar djupt* Hur kommer det sig att alla bjuder mig på mat vid Donkan? Skum grej. Måste jag slå huvudet på spiken två gånger. Jobbigt!
Sen for vi tillbaka ut till stallet för att mocka och sådär. Tog in hästarna och retades med Tina en aning.
Alla djur kostar pengar för tillfället. Måste kolla upp Tinas tänder. Hon är röd och svullen vid en kindtand eller vad det nu kallas på katter. Öm som tusan är hon med och har varit det ett tag. Vi upptäckte även att hon var likadan på en framtand men den växte upp konstaterade vi, dock blev vi en aning förundrade över att hon inte hade fler framtänder. Så om inte annat blir det ännu en vet. räkning.
Det jag säger, man ska börja samla på frimärken istället. Eller kramar kanske? Nej, mat. Mat är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback