snart är det jag som är kung

Jag ser supersuddigt just nu då jag kommit ifrån duschen precis. Förbaskade linser!

Gissa vem som försov sig idag igen då. Haha. Fem över sju så hör jag hur pappa slår igen dörren och jag inser direkt att nu är det illa ute med mig. Så det blev till att sova tio minuter till innan jag klev upp och gjorde iordning mig. Strök kläderna och kilade iväg. Nästan halvvägs till stationen så inser jag att jag glömt det viktigaste. Kläderna!  Så  det blve till att stressa hem och sedan stressa till bussen. Blev bara en halvtimma försenad så det var ändå inte allt för farligt.
Riktigt seg dag! Jag, Daniella och Willy åkte på att städa i grönsakskylen och renseriet, det slutade i omoral. Typ. Kalle tyckte vi var dumma i huvudet och skrattade. Andra var bara otroligt dryga och 'vet bäst'! Pah. (:
Lyckades bli av med en stor del av min vänstra pekfingernagel också. Attans bananer. Ont gör det och ondare kommer det antagligen bli imorgon. Den som lever får se.

Johlin kom förbi en stund också, käkade med oss och sådär. Trevlans. Var ju ett tag sedan så.
Sen så kilade vi ut till garaget för att se om vi fick bukt på min cykel, inte alls! Den ska vara så förbaskat envis hela tiden. Så vi gjorde en nödlösning så skulle jag fixa det i stallet sedan. Nivet, balsnören är bra till mycket. Men inte denna gång. Jag vart så himla frustrerad att jag kastade in cykeln i gamla sadelkammaren och blängde surt på den. Och när jag blir så pass frustrerad eller stressad så börjar jag att böla (jag vet en till som börjar på I och slutar på da som är likadan *vissel*). Känns så himla skönt när man fått tycka synd om sig ordentligt. Haha.
Så nu ligger cykeln slängd ute i stallet och jag gick hem. Var skönt om det inte hade blåst så och inte varit så förbaskat halt ute. Sen hemma så beklagade jag mig högt för pappa och berättade hur mycket jag avskydde cykeln. Sen så snodde jag åt mig Nonstop'en, nu är dom slut. Attans!
Sen så till råga på allt har jag lyckas slita bort en bit av min häl. Inte skönt. Gör riktigt ont, så gå kan jag knappt heller.
Far föreslog mitt i allt att jag skulle ta fram min gamla cykel. Men oddsen att jag sätter mig på den är minus femtiotre!

Linserna krånglar i ett och nu har jag tryckt fast mina snygga glasisar. Mysigt.
Ska slå på en film och överväger att poppa popcorn sedan krypa ner i sängen. Blir stallet imorgon.

Kommentarer
Tarja säger:

"Strök kläderna och kilade iväg. Nästan halvvägs till stationen så inser jag att jag glömt det viktigaste. Kläderna!"



Det är sånt som jag drömmer mardrömmar om.. Att jag går ut utan kläder.. xD

2009-01-24 | 11:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback