who's crying now?

Nu är jag trött, trött och trött!
Ida har varit här i helgen så det säger väl det mesta?
Dock har vi brytit oss ur traditionen med att sitta inne och glo på film eller klappa hästar. Vi har promenerat en massa. Till staden, till stallet och ptja, överallt! Himla duktigt!
Har väl inte speciellt mycket att förtälja så jag låter det mesta bli osagt typ.

Idag dock, vi skulle in och kolla på bio, Australia. For in och så. Blev ingen bio. Vi brände pengar istället. Det var kul, och välbehövligt! Nu är jag pank igen. Nästan.
Men jag har köpt en massa saker så jag är supernöjd ändå. Och sedan är det inte fööör långt innan man får pengar igen. Haha.

Ont i kroppen har man med. Attans!
Fick rida Millie igår som sagt, inte roligt. Eller jo, det var helt okej, men fy vad seg och hon hade noll arbetsvilja. Tung som få i handen genom hela passet och stel som en pinne. Men jag fick kämpa och idag vet jag att jag lever! Vet inte om ridläraren var speciellt bra heller. Hon var väl duktig och så, men för personlig på något sätt. Och gav oss uppgifter som kanske inte var de bästa om det verkligen inte sitter, speciellt inte heller när hästarna har haft lov dem med.
Menmen, ingen dog så det gick väl det med.
Dock vet jag inte hur pass bra uppmärksamhet stallvärdarna har på hästarna.. Millie och Fame hade mugg så man blev mörkrädd. Speciellt Fame, hela höger bak var nästaintill hårlöst och båda hästarna hade stora sår, nästan som bölder. Hur skönt kan det vara på en skala? Och det utvecklas inte sådär mycket om man ser efter det ordentligt. Förstår heller inte (om de nu vetat om det en längre tid) varför man släpper ut dessa i hagen och inte ställer de som har mugg i någon annan, torrare, hage så det får läka ordentligt.
ah, jag blir faktiskt lite putt!

Nu blir det duch och sedan säng,.
Skola imorgon. YEY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback