up and down

Dagen har växlat från att ha legat på topp till att nå botten. Usch.
Varit en sväng till Strängnäs idag. Tummen upp. Träffade massor av mysiga människor!
Bl.a Madde, Hanna och Dinse. Stötte även på ett par mtsare. Himla kul faktiskt. Det var toppen..
Sen när vi kom hem, då var klockan runt sex eller ditåt. Plötsligt så vräker regnet ner.
Verkligen helt skoningslöst. Åska och blixtar. Slog små gnistor ur Mårtens dator där ett tag med.
Så jag tänkte att då hinner jag äta innan jag åker till stallet. Hade för en gångs skull tänkt ge mig ut på en tur.
Det såg ändå ut att klarna upp. Visst, regnet avtog och jag satte mig på moppen och for iväg.
Kom dit där gruset slutar och for ner för backen, då får mopeden spel. Så fort jag rörde gasen så dog
odjuret. Klampar upp för att hämta Kent. Senare kommer Mårten ner. (Jag var vi detta tillfälle redan uppretad.
Min bror är okej att umgås med någon dag, inte flera dagar på rad! Efter ungefär en halvtimma
med en moped som vägrar fungera så börjar det att regna igen.
45 minuter senare eller något så går mopeden helt okej och strax därefter beger jag mig iväg.
Regnstyrkan ökar. Klockan nio var jag i stallet, i spöregn. Det var det ridturen.
Hemma och dygnsur med ett humör som kunde döda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback