Time to buy and time to lose

Helkass dag. Mer behövs inte sägas.
Ingenting har varit tummen upp. Skulle lika gärna ha kunnat sova mig igenom denna dag och inte missa ett dugg.
Laus skar sig i fingret, det blev blod lite överallt. Han fick gå hem. Jag funderade på att sticka kniven i handen så att jag också fick sluta. Jag gjorde det inte. Tur.
Red en superkort vända med Calle. Orkade inte. Blev galopp på en supermjuk grusväg. Det är det jag gillar nu när kjälen släpper, mjuka vägar. Perfekt för galopp eller konditionsträning. Tummen upp. Det kanske var det enda bra som hänt idag, att vägen var perfekt.
Fick bli riktigt irriterad på C idag. Vägrade gå ut ur hagen till att börja med, stod och fåna sig i stalldörren för att sedan kasta sig i och sådär höll han på. Oavsett om vi skulle ut eller in i stallet så kastade han sig både hit och dit medans läpparna fladdrade som andra flygplan. Så bara för att vara jobbig tog vi ett steg i taget, drog ut på det så mycket som möjligt, in i stallet. Drog han iväg så fick han lov att backa och så började vi om. Ibland får jag tokryck och vill skicka på slakt direkt.
Funderar på att skippa historian imorgon och sova istället. Ta kompensationsledigt för idag. Huh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback