var ligger landet där man böjer bananerna

Det är fredag idag. Logiskt sett så är det lördag imorgon och gissa vem som tycker att det är olidligt skönt?

Culinaren idag. Var ganska okej i början. Jag fick arbeta helt själv i princip hela dagen. Det måste ju betyda att jag imponerar på Lillian eftersom de andra fick jobba tillsammans. Haha. Egot på topp.
Hur som, började okej som sagt. Sedan, när det strömmade in gäster så slog våra hjärnor knut på sig. Vissa bord hade inte bongar (lapp på beställningen) och så kunde serveringen komma in och säga att ett bord ville ha sin mat och vi stod och såg ut som idioter. Förätten tog slut så det blev att göra ny på rekordtid. Tummen upp.
Så dagen har varit att först göra en perferie (eller något i den stilen), en slags efterätt, pocherat ägg (koka ägg utan skal) och .. diskat.
Väl hemma upptäcker jag dagens idioti. Inga nycklar. Inser att de sitter kvar i låset på skåpet i Culinaren. Det där omklädningsrummet måste slå ut min hjärna eller något i den stilen. Hur kan man bara? Kent var inte på plats för att kunna låsa upp heller. Kilade hem till fam. O för att sedan ringa mamma så hon fick hämta mig.
Upp på staden, plocka upp bror och fixa några ärenden på staden. Fader var redan i staden så han kom och hämtade mig. Hem och äta och sedan stallet.
Calle var bara odräglig idag. Nejmen han var ganska jobbig. Dryg liksom. Gick bra och sådär men han var bara.. dryg! Höjde hindrena och sådär. Ett stopp men annars klockrent.
Linda kom ut sedan. Hon skvallrade om att Calle inte klarade av att ta bommarna vid volten med Tarja igår. Jag blev skadeglad och sa att jag minsann travade kort och lång trav över båda bommarna. (Står bredvid, blir alltså två olika stora volter). Kung.

Imorgon blir det fysik. Rockhammar med Lindkvist. Innebandy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback