no headline

Så jäkla kass dag så det är inte sant! Han regnat från morgon till kväll.
Men jag var duktig och tog in Calle en sväng. Gullegris är han trots allt. Så vi mös lite i stallet, underbart. Han fick sedan stå och torka en stund medans jag pliockade undan. Soptippen Godby typ. Jag var på jäkla dåligt humör att jag skrev en mycket arg lapp. Tarja skrattade dock åt den fick jag reda på sen. Jag är med ansdra ord inte alls bra på att vara arg. Attans!
Kastade in russen också. Dolly var blöt hel och det har regnat så pass mycket nu att dom inte har haft en chans att torka mellan varven. Så jag fixade iordning Pluttens box lite mer och så fick de gå in där. Dolly fick täcke på sig medans Cesar fick ta av sig sitt regntäcke. Himla guld det täcket har vart. Aldrig att jag trodde det skulle hålla så pass bra som det gjort. Har inte funnit hästen blöt innanför en enda gång under den månad som han har gått med det! Otroligt!

Upp till ridskolan för showmöte. Blev inte så mycket klokare på det men ändå. Vad som skedde där uppe är inte värt att förtälja, hjälpte till med lite saker och så vidare. Vi i Usk pratade ihop oss om saker och annat trams.
Bara tuffa hem i regnet sedan. Men inte riktigt hem, Godby först. Nattade hästarna och drog av Dollys täcke som var genomblött. Stackarn.
Så imorgon är det bara att ge sig ut och släppa ut monstren.

Rättegång imorgon med. Usch. Ångesten skriker inom mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback