nörd , nördigare , nördigast

Klockan halv nio klev jag upp ur sängen idag. Det var plågsamt!
Jag fick sätta mig på min kära moped och gasa upp till ridskolan. Lasta på Camaro och Pricken varpå den första totalvägrade. H var kanske inte riktigt van med hur det ska gå till vid lastning. Att ridskolan överhuvudtaget lämnar ett så pass stort ansvar till honom tycker jag är ganska dumdristigt. Det var bara ren tur att C inte skadade sig, så pass illa var det. Jag kunde heller inte göra så mycket i och med att han tog över helt och showade sina 'kunskaper'.. Men sedan så kom Ingela och gav mig en hjälpande hand så vi fick på båda hästarna och kunde köra iväg.
Kaos när vi kom fram var det med. Varken han eller jag visste vart vi skulle och att ta en sak i taget fanns inte i hans värld tydligen. Det var en sadel på lite halvhjärtat, stänga bakluckan på bilen, komma och spänna sadel lite mer, ta fram nästa sadel ur bilen, springa och kolla om han såg de andra ifrån klubben och ptja.. pust!
Men nu ska jag sluta med detta förtal, han ställer upp och försöker i alla fall det är ju guld värt.
Ännu lite mer krångel blev det eftersom vi var två personer och två hästar. Man ska ta betalt, prova hjälm, kasta upp och sedan gå.. Men det gick bra! Faktiskt.
Skrapade ihop en hel del också vilket är tummen upp.

Sedan har dagen bara flytit på och jag har inte gjort någonting..!
Måste dock sätta mig och fixa iordning lappen till Luciakandidaterna som måste upp. Detta är prio ett ikväll. Men prio ett får vänta, nu är det duschen som står först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback