train on fire

Precis som rubriken löd var jag med om idag. Precis efter Valskog så stannar tåget och efetr tio minuter eller något ditår så säger en röst att alla som sitter i första klass, tågets sista vagn, skulle flytta fram till vagnen före eftersom de skulle ta reda på vad det var som fyllde vagnen med rök. Vi blir stående ett tag till innan vi kunde åka igen. När jag passerar vagnen på perrongen sedan så är det svart i första klass och alla fönster var nere.
Det är rätt åt alla de snobbar som väljer första klass och tror att dom är något.
Någon dag ska jag köpa en 1'a klass bara för att liksom. Om jag inte blir för snål. Det återstår att se.

För tillfållet har jag sjukt ont i mina fötter. Står här bakom disken och hoppas att ingen gäst ska komma och ställa någon svår fråga. SVarade föresten i telefon idag och det var en utlandsmänniska det vill säga; han pratade engelska med mig och det betyder ytterligare att jag fick prata engelska. HAn frågade om telefonnummret till hotellet. Det gick bra. Tror jag. Usch.

Nu ringer det igen. HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback