it's never easy

Idag mår jag nästan bra. Bara nästan. Nästäppan har släppt till viss del och halsen börjar ge sig en aning. Så jag är på god väg. Sådant tycker jag om!

Stallet nästan hela dagen. For ut vid ett och pysslade med Calle. Blev en riktig genomgång med borsten då han var lerig överallt. Och när han är lerig överallt och man drar med borsten så blir han grå och vägrar bli brun igen. Så det blir till fusket med vatten och svamp. Men han blev ren, åtsminstonde såg han ren ut. Attans.
Tömkörde också och det gick faktiskt bättre än förväntat.Trodde han skulle hålla på och fåna sig om när vi är ute annars men icke. Han gick på så snällt så, tror nog att han tänkte ganska bra så han hade inte tid att busa.
Passade på att lägga in några travsteg också. Kan vara bra att börja träna lite smått med det från marken och låta ha muskla sig mer innan man gör det uppsuttet.
Volt samt ställning satt ordentligt så jag är inte annat än nöjd, det gick kanon.
Får vara noga med att hålla rumpan varm för han var rejält stel, men det kan jag ju förstå. Först få världens smäll och sedan stå och göra ingenting i en månad, då skulle inte jag heller vara i tipptopp. Men det är massage och träning som gäller.

Tarja kom ut sedan så nu har vi fått ner stolp till mer än halva hagen. Har kvar biten som går över berget nu bara. Kuuuul! Får se hur vi löser det.
Mer stolpning på torsdag.

Imorgon är det USK möte och på torsdag så ska jag upp och prata om hemsida och bilder till ARS. Tummen upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback