pushin' me away

Jag börjar må bättre.. äntligen! Nu är det bara halsen det hänger på och det lär jag väl få dras med ett bra tag i guess.
Igår fick jag dock så tråkigt att jag for upp till ridskolan anyway. Tråkigt nog så missade jag hela LB:1'an som då var för ponnier. Skulle ha varit kul att kikat på. Men det var ju sviinkallt som sagt så det gjorde väl inte så himla mycket ändå. Jag stod vid framridningen under LB:2'an och jisses vilka snygga hästar det finns. Till råga på allt så kom Asplund och Chicago, det kan vi kalla en snygg häst! Hingst dessutom så han hade ju rätta temperamentet också. Skulle kunna kapa en arm för den hästen.
Magnusson vann dock klassen och hon hade inte en ful häst hon heller. Usch, tänk om man hade liiite mer pengar.
Tog debut-turen med Calle igår med. Fy vilken härlig känsla det var att sitta i sadeln igen! Konstigt nog så höll han sig någorlunda lugn, det var bara ett par tafatta försök med huvudet på vägen hem. Men han är antagligen för klen än så länge. Det lär komma nu när vi kommer igång och han får upp musklerna igen. Sedan kommer köldknäpparna snart. Ouuups!

Imorgon blir det stolpning till vinterhagen. Inte kul!



Sofia Asplund och Chicago L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback