nörderi

Detta kommer enbart vara ett nördinlägg så bara att hoppa över om ni inte vill traggla er igenom ändå.

När jag for ut till stallet så hade jag inga planer på att sätta mig upp i sadeln. Men det var lika bra ändå tänkte jag allt. Om vi släpper hästarna imorgon så kommer han sannerligen kuta runt som en oxe imorgon i nya hagen och då har han fått två dagar med en ordentlig genomgång. Då kan man ta en lugn tur på Söndag, om man nu får tag på honom!

Hur som helst. Upp kom jag och iväg till ridbanan stegade vi. Blev trav idag. Massor av trav. Dit jag ville komma var att han gick som en klocka. Verkligen. Kalasfin låg form och riktigt bra bakbensaktivitet. Dock är det ganska lerigt på ett ställe, eller det är vattenbelagt så det blev tungt även om vi inte var där nere specuiellt mycket.
Han flyttade, ställde, saktade och ökade - allt jag bad om. Visst så var det lite bus ibland men det är sådan han är.
När han sedan blivit rejält svettig och genomarbetat tog vi ett skutt över ett hinder innan jag tackade och lät honom gå hem.

Ibland krävs det en längre vila innan poletten trillar ner ordentligt. Tror det kommer gå framåt ordentligt nu. Får det bara torka upp i skogen så man kommer iväg och kan ida ordentligt så finns det inte många gränser.

Humör på topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback