awesomness

Jag tog en ridtur idag. Vet ni hur jäkla underbart det var eller?
Min rumpa tyckte dock att det var kallt, missade att kasta på sadelvärmaren.
Ni skulle sett mig, höjden av töntighet. Efter första travbiten så kunde jag inte sluta le. Det om något är ett tecken på att man hållt upp på tok för länge! Nu får jag ta och skärpa mig, upp på hästryggen oftare. Ska se till att få upp honom i lite mer kondis och sedan ska vi minsann ut på åkern och leka av oss. Jag kommer flyga som en vante första gången, men det är lätt värt det.
Han var pigg idag. När vi vände hemåt kunde jag inte hålla honom i skritt. Snacka om att ha egen vilja! Var bara att gilla läget och se till att han inte ökade ytterligare. Sedan, när han blev trött, kunde jag få stopp på åbäket. De var knyck med huvudet, sina skumma pipljud och bakbenspiruetter. Köldknäpp? Ohja!

Imorgon tar jag jullov. Amazing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback