feberdrömmar

Det här är inte min dag om jag säger så.
Vaknar upp med feber. Det förklarade mina helskumma drömmar inatt. Gråtit har jag också gjort.
Det som tog hårdast och det jag grät av var rätt löjligt egentligen. Hur som helst så var det jag och några till, vet inte vilka, men vi var i ett annat land i alla fall. Åkte bil och stannade till uppe på ett berg, jag snubblade (facebook förutspådde att jag skulle ramla idag!) och sätter mig i allt sanddamm. Jag frågade då om det finns kungskobror (mitt stålmormorinlägg?) och alla nickade. Jag känner då hur det rör sig kring mig och visst är det en orm. En röd, smal liten sak som får mitt blod att isa. Jag sitter helt stilla men får någon form av panik så jag börjar slå på ormen. Moget! Denna orm beter då mig i vänsterhanden, precis vid handleden.
Då upptäcker jag ytterligare en orm som jag av misstag råkar sätta min högra hand på vilket leder till att denna också hugger tag men inte släpper taget. Denna sitter då i roten vid tummen ungefär.
Det är här någonstans jag börjar gråta för jag kan känna obehaget. Man känner ju ingen smärta i drömmar, men det var obehagligt. Kan inte riktigt sätta ord på det med det var inte någon okej känsla!
Ormen sitter kvar och jag sliter loss den innan jag kastar ner den för berget. Sedan efter det börjar jag må dåligt, yrsel osv. Vi åker vidare och inget med det.
Kommer fram till vår by och jag bestämmer mig för att gå till polisen. Helskumma typer som var där inne. Hon kikar på mina svullna sår och säger att det nog går över. Fast alla visste att det var en grymt farlig orm.
Så blir jag lämnad ensam i rummet och det är halvmörkt ute. Då kommer ett lejon utanför dörren. Denna får syn på mig och jag måste skynda mig att låsa dörren. Det går natruligtvis inte utan jag får panik. I sista stund blir dörren låst men det finns ju två dörrar in till rummet såklart.
Lejonet kommer in igenom den andra och huggar tag i mig för att ta med mig någonstans. Jag har en penna på mig som jag börjar hugga djuret i huvudet med. Efter ett par hugg så segar han ner till marken och jag kan springa därifrån. Men tror ni lejonet dog eller?

Ehm ja.. det var ju bara en liten del av allt det skumma som ägt rum i mitt huvud under natten.

Hoppas jag piggar på mig så jag kan bege mig hem till Mathilda senare.
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback