lördag update

Blev ingen säng idag inte. Vi beslöt oss för att inte ta med kärran utan bara kika lite. Så det gjorde vi och efter att jag provlegat nästan alla kom jag fram till vilken som var bäst. Hela faderuttan och den svängen skrevs ner på ett papper som det bara blir hål i med den vassa pennan. Värdelöst.
"Köper vi ingen säng måste vi köpa någonting annat!" påpekade jag och det kliade i fingrarna. Blev både dittan och dattan, dock inte alls så mycket som jag ville stoppa ner i påsen. Fader sade starkt ifrån. Tummen ner för honom. Han fattar ju ingenting!
Gardiner bland annat blev det, till storarummet. Gråa och faktiskt snygga. Så morgondagen kommer gå till att tvätta fönster och hänga upp gardiner. Om inte annat blir det en till tripp till Örebro för att köpa säng. Men den som lever får se.
Kikade på kök med. Jag har ju som sagt rivit ner kaklet, om ni minns mitt inlägg om det. Blir så jäääkla dyrt bara. Men det får bli ett senare projekt. Min säng är prio ett nu tycker jag allt.
19 kronors tofflor är ett måste! Pappa fick blåååa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback