'Cause everything is never as it seems

Trippen till stallet var ungefär det jag orkat göra idag. Helt slut nu!
Tog in Calle som förövrigt börjar få 'problem' med sina ädlare delar (de få han har kvar *vissel*). Luktar och massa klet. Det är nu man får börja rynka på näsan, dra på sig ett par handskar och gräva på ställen man gärna låter bli annars. Jag vet en som tycker om det i alla fall. Så nu får det bli varmare så det kan bli bra igen och man slipper den uppgiften.
Vi begav oss ut på en kort tur, barbacka. Jag menar, åker jag av så är det ganska mjukt i snön. Men någon avsittning blev det faktiskt inte. Himla mysigt var det dock. Rumpvärme och rökmoln tillsammans med snö. Fick slänga in ett par travsteg med för att kunna svänga in vid en väg då den kom en bil. Jäklar vilken mjuk trav han har fått! Eller så är det jag som är klockren, gissar på det första.. Jag satt som klistrad på ryggen trots att det var kallt ute, han var pigg och vi var påväg hemåt. Tilläggas ska att jag red som sagt barbacka och i grimma och grimskaft! Så idag var han duktig, riktigt duktig.

Missade USKmötet på ridskolan med. Attans bananer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback