ny träningsform?

Nyss hemkommen ifrån stallet. Minus elva komma sju grader ute och snöar gör det med. Det om något är ganska knasigt.
Hur som helst, jag tänkte ju rida men som vanligt orkade jag inte det. Får bli skärpning! Imorgon ska jag ut! Istället plockade jag ut Dolly och Cesar och verkade dem. Deras hovar var verkligen inte roliga. Skulle behövas en rejäl uppfräschning men tills dess så får vi gå och dra ett par tag ibland. Så det var min sysselsättning idag.
Cesar stod snällt och snusade på min rygg medans jag svettades som en tok. att det kan vara så grymt jobbigt, och speciellt för ryggen i och med att dem är så smååå.
Dolly däremot är en tjurkärring! Hon stod inte stilla en sekund och då var det endast frambenen jag tog. Fick ta liite på höger bak men vänster struntade jag i helt. Gäller att hon inte ska se detta som något obehagligt. Sen vet vi ju inte om hon verkligen inte kan få upp hoven heller.
Hur som helst, jag var helt slut i ben, armar och rygg efter de två kusarna. Snacka om träningsvärk imorgon!

Ikväll blir det Robinsson och sängen tror jag nog. Utsläpp imorgon. Usch!

Kommentarer
amanda säger:

vad är det för raser?

2010-01-02 | 20:43:23
Bloggadress: http://dimalimsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback