trött, kallt och.. trött

När alarmet ringde imorse så vet jag inte vad jag pysslade med. Tog antagligen telefonen och fipplade med den, lade den i sängen och sparkar sedan ner den på golvet. Sedan vaknade jag inte fören ungefär två timmar senare det vill säga vid halv tio. Blev en jäkla fart på mig här hemma, hann inte ens borsta tänderna vilket jag borde ha tagit mig tid med. Men plikten kallade och jag har hellre dålig andedräkt än låter hästarna missa hagtid.
Ut i den bittra kylan. Gick tuuungt att cykla idag. Dessutom tog jag fel jacka, tog min vanliga och inte stalljackan för jag hade fel tröja (?), och då kunde jag inte ha halsduk vilket jag sedan ångrade. Varja antedag fick mina lungor att frysa. Det var trots allt -22 grader ute.
Mesig som jag är fick Cesar två täcken på sig, vilket jag nu ångrar en aning. Solen ligger på och det har blivit ett par grader varmare. Men han lär inte avlida för det, snarare tycka det är mysigt. Säger vi. Hoppas jag!
Dock kommer dom få stå ute lite längre, alltså komma in senare på dygnet än vanligt så det hiner bli kallt ändå. Och då är han glad att han har två täcken på sig. Kanske.

Om en timma ungefär kommer Fredrika och hämtar upp mig. Jag är för lat för att cykla den korta sträckan. Men hon erbjöd sig att hämta så vem tackar nej till det då liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback