vad tusan är det här?

Har inte den här stan råd med snöröjning eller? Mitt humör går spikrakt neråt så fort jag kliver utanför dörrarna. Så jäkla värdelöst. Fick GÅ med cykeln i decimeter hög snö till bussen. Lågskor hade jag med i och med att min fot inte alls mår bra längre.
Hade hoppats på att dom plogat ordentligt nu på eftermiddagen men har dom det? Klart dom inte har! Eller ptja, plogat på sina ställen har dom väl, men för att inte slita på plogarna så låter dom det vara ett par cm kvar av snön - försök cykla i det!
Hur svårt på en skala är det att kalla ut fler som plogar och med jämna mellanrum? Nejdå, istället lägger vi flera miljoner på en ful naken staty mitt i stan. USCH!

Resten av kvällen kommer spenderas med näsan i en bok eller knapprandes på tangenterna för att mejla in sjuttioelva uppgifter. Den där Marcus är inte nådig med saker. Invigningar, budgetar och annonser - han vill få oss utbrända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback