"ska jag .. putta?"

Upp tidigt idag. Jobbjobbjobb. Har varit så sjuuukt seg så det finns inte. Men blir lätt så när gått hemma tre dagar. Men jobbat hårt det har jag. Dragit upp ett och ett halvt ton hundfoder till lagret. Detni. Den sista pallen, som vägde just det, ett ton (!) tyckte inte att jag skulle få det lätt.
Pallyftaren jag hade, hade ett trasigt hjul och hissen är grymt liten. Så jag börjar dra in pallen i hissen, tror ni inte att den stannar på hälften? Det trasiga hjulet fastnar i skårorna och man orkar inte putta ett ton med bara armstyrka innifrån hissen. Då hör jag plötsligen hur någon frågar om denne ska putta. Trött som en gnu tackar jag och det vore snällt. Men tillslut kommer ännu en och puttar så då åker hela pallen för långt in och bänder ut innerdörren på andra sidan (man går in på en och ut på en annan när man kommer upp). Men hissdörrarna stängs och jag tycker att hissen borde åka uppåt. Då börjar det pipa och jag trodde att nu dör jag. Att hissen skulle släppa (hur den nu kan släppa när det bara är betong precis under..) och störta ner. Fast upp kom vi. Levande. Svettiga.

Shoppade efter jobbet. Kom hem med en hel del. Bland annat en tunika (den som jag dreglat efter att köpa sååå länge), jeans, ett tunikaliknande linne, underkläder och lite annat smått och gott. Maaaassor på rean. En bra sak med att vara här borta - superbillig rea, överallt. Tilbud eller salg som norrmännen säger.
Sen roade jag mig med att städa här på vinden. Måste ju se till att det ser någorlunda ut. Om bara någon timma eller sådär så kommer poesimannen hit. Massa myys på det.

Ledig imorgon, jobb fredag och lördag, ledig söndag, jobb måndag och ledig tisdag. Snaaaart slutar jag. Niiiice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback