daily update

Jag kan ju inte lämna er kära bloggläsare utan en uppdatering om vad som hänt idag. Massor av spännande grejer må så sägas!

Pappa tog upp badrummet i tre år imorse. Innebar att jag inte kunde göra detsamma - jag blev försenad. Varför måste han duscha så himla långa 5 minuter egentligen? Brukar inte killar vara snabbare? Hur som. Seg var han i  alla fall, jag fick cykla som en tok till stationen.

Dagens roligaste måste nog ha varit när jag och Josefine blev satta på att tömma alla kylarna. Någon packning eller vad det nu var, hade gått sönder för sjuttioelfte gången så alla kylarna låg på över 15 grader. Tänk er ett storköks alla kylar - fullt i varor. Pressa in allt i den lilla svalen plus mejerikylen. Hur tror ni det ser ut i dessa kylar? Stackars den som måste leta reda på något snabbt. Ganska omöjligt.
Annars så har vi flummat sönder idag. Skrattat åt helt otroligt töntiga grejer och drygat som bara den. Trötta cheyer + kaffe = dålig idé. Men vad gör man inte?
Dagens andra roligaste måste ha varit att möblera ett konferensrum. Största vi har till råga på allt. Skolsittning, miljarder med block och pennor som ska ligga RAKT för det ska ju minsann fotograferas där inne. Ojojoj!

Annars var Gunnel inne och pratade med Carin om betyg. Tydligen har jag varit borta myyyyyyket så något mer än VG kunde jag inte få. Hycklare! De gånger jag varit borta från praktiken är när jag varit sjuk - och hur ofta är jag sjuk på riktigt? Jossan fick bara VG eftersom hon "var för trött". Hon kunde minsann komma på morgonen och se ut som "sju svåra år" vilket inte var bra alls. Något säger mig att någon inte har koll alls?
Är det någon G ska prata betyg med så ska det vara S för hon är den som ser oss i princip jämt. Otippat. Orkar inte.

Kilade över till Julia där Mathilda och Ellenor var också. Nu är det bara min pappa som ska föra över pengar till Ellenors faar och sedan bokar vi. Kreta i Augusti, kan knappast bli bättre. Julia trodde att vi kommer hamna dansandes på en bardisk och Ellenor trodde minsann att dom skulle vakna upp och jag vara borta. Jag håller nog mer på att vi alla kommer hamna utslagna i en och samma säng eftersom ingen orkar flytta på sig - precis som alltid.

Nu blir det att tvätta och packa. Allt ska vara klart tills ikväll. Hur ska jag hinna det hade jag tänkt mig? Speciellt när jag sitter här och skriver en halv novell. Illa. Men sånt är livet - typ.




Konferens hade vi med. Eller snarare Debatt.
Miljöpartiet - Facket
Praktikantslaveri - rätt eller fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback