we sold out all over the world

Jag är helt snurrig i huvudet nu måste jag säga. Det är norska pengar hit, svenska dit och siffror, knappar och tangenter. Inte visste jag att det skulle vara så krångligt! Varför kan inte alla bara samsas om en enda valör så man slipper alla olika kortmaskiner och valutakurser. Dessutom vill jag införa ett enda språk världen över. Det finns inget mer pinsamt att säga 'ursäkta?!' flera gånger om till en norrman (eller kvinna) som blir mer och mer otålig för varje gång.
Men jag har överlevt min första dag i Nordby - helt amazing! Men det har gått kalasbra. Har som sagt sjuuukt mycket nytt i huvudet att man blir trött. Men känns bra. Riktigt bra. Supertrevlig personal med. Vad jag gjort? Tvättat golv, prismärkt och packat upp varor, försökt lärt mig kassan, tagit några egna kunder och försökt svarat på frågor. Har till och med tagit betalt med norska pengar, växlat och gett tillbaka. Deras pengar ser ut som monopolpengar, helt allvarligt. Dessutom så har dom 20'or i mynt och 200 i sedel. Man måste tänka bra mycket. Hål i mynten är det också. Illa.

Imorgon är jag ledig faktiskt. Känns gött. Haha, redan slut i benen! Men får se vad morgondagen innebär. Skulle åka och kika på någon lokal, syster funderar på att starta eget. Tatuerarstudio. Ganska häftigt faktiskt. Min kusin är en relatvit känd barberare (ja precis.. barberare. Rakar skäggiga män med kniv!) i göteborg och min syster en grym tatuerare. Vad är jag bra på?

Nej.. Nu börjar det åska.. ska kila ner och vara social igen.  PUUUUSS

Kommentarer
Anonym säger:

Haha du ska se euro då när du har den valutan då känner man fan sig rik nästan :D ähh det kommer gå bra jag vet att du kommer klara dig och sen ska jag ju hälsa på dig :O <333

2010-06-15 | 01:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback