stay by my side

Jag ville verkligen inte kliva upp imorse. Snön vräkte ner när jag kastade benen ur sängen och tempen låg på minus åtta så jag gick faktiskt och la mig igen. Inte fören nio fick jag så pass dåligt samvete att jag körde upp pappa, tvingade honom att köra mig till stallet för att släppa ut hästarna.
Kände att jag inte riktigt ville trampa iväg till stallet med en riktigt ond hals på oplogade vägar.
Köpte frallor på Statiol, såg på krockade bilar, skrattade en smula och for sedan hem.
Frukost och byta om/fixa. Förbi mamma och plocka upp kavajen för att sedan anlända till skolan.

Stod och var en såkallad informatör. Helt värdelöst. Folk plockar enbart papper och äter av våra kakor. Jag svarade på en fråga om själva programmet under min tid som jag stod där. Fast det är rätt chill att kila iväg till vårat kök för där får man Wook, tunnbrö' med lax och potatismos eller en äggsandwich. Men jag och Lina stod ut, såg glada ut och gled igenom den där timman.
Ganska kasst att jag och Jossan blir tvingade att stå där, Hotellinriktningen finns inte ens kvar när vi slutat och vi har ju ingen aning om hur det är att gå Restaurang. Menmen, slipper stå där någotmer.

En sväng förbi farmor hann och jag pappa med senare. Hon är go den tanten. "Ja, ni har ju hållt ihop länge nu"
"Jaha, Fru Saxin"
"Nej, Fröken Saxin"
"Ja just det ja.."

"Nejmen se så det snöar. OCh jag som bara har lågskor"
"Men du behöver ju inte gå ut"
"Men jag måste ju hem"
"Du bor ju bara runt hörnet"
"Vadå runt hörnet?"
"Ja, bakom dörren där"
"Nej, det där får jag inte ihop. Bor jag bakom dörren?"

"Jaha, vad jobbar du med då?"
"Nej jag går sista året på gymnasiet.. fortfarande!"
"Just det.. Vad är det du läser då?"
"... Hotell"
"Nej usch! Otäckt det där! Det ska du inte göra! Det är bara otäckingar! Man blir överfallen och tagen med våld"

Det är bara en liten del av vad tantalutta säger.. varje gång vi är där! Haha. Söt!
Hemma nu för ett slag. Ska iväg om en timma eller ditåt. Då blir det att ha kameran med sig. Arbetarföreningen eller vad det nu hette ska somsagt förnya sina bilder. Spännande.
Sedan så är det stallet som ska ordnas. Tänkte faktiskt ta en tur med Calle. Barbacka och med ett mysigt täcke. Dom har nya skor och är broddade nu så jag har egentligen inte något att komma med för att hoppa över ridningen. Calle ska komma i form och jag ska få tillbaka musklerna! Dä ä så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback