roll over an see

Igår.. ptja.. Jag fick en nära döden upplevelse i stallet må jag säga. Skulle öppna den förbaskade kattmatsburken. Tror ni att jag fick upp den eller? Nej, satt fast på ett ställe, och jag tar med min tumme och trycker massor. Mitt skinn var tydligen inte lika envist som den sylvassa lockkanten. Jisses vad jag blödde. Såret blev ganska djupt och blodet rann. Gjorde ett av mina berömda Godbybandage (som det kommer bild på när jag fått fram sladden ur väskan!), fast det blödde jag igenom på två sek. Inte okej!

Calle var svullen på båda bak, även lymfknölarna bakom ganscherna var svullna. Det sistnämnda vet jag kommer ifrån att jag kastade in silage till dem igår. Var mer värden i dessa strån än jag räknade med. Var ändå ingen stor mängd jag kastade in. Men det räckte tydligen.
Svullna ben dock. Ifrån hasen och ner längs innersenorna hela vägen ner var han svullen och varm. Ingen feber, eller något annat knas på allmäntillståndet så. Gick inte ner efter träning heller.
Idag var läget oförändrat, förutom lymferna som var borta. Longerade lite för att se om benen blev bättre. Men C hoppade och skuttade likt en gnu så ont har han i alla fall inte. Ska vänta helgen ut. Sedan får vi se om vi låter honom stå inne en natt och kika på benen efter det. Kan ju vara överansträngt bara..

Nog om det.
Jag körde bil idag. Gick inte alls bra. Ena gången hade jag koppling och waay för mycket gas. Jag hoppade fram och växellådan började gråta. Mamma skrattade. Jag höll på att backa in i ett träd och mamma skrek. Jag fick ett motorstopp och hua.. Jag vill inte ens tänka på det. Inte bra.
Dock backade jag hem sista vändan och då gick det kalas. Ibland är jag bäst!

Snart kommer älsk. Blir lite alk tillsammans med mamma i soffan. Går det något bra på tv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback