out of my window

Tisdag idag - ledig idag. Så jäkla sweet. Sov riktigt länge vilket var grymt skönt. Jag är den trötta typen som lätt kan sova en timma efter skolan men ändå kan somna vid kvällen sedan. Men har märkt nu när jag börjat på penicillinet att jag sover grymt mycket mer. Jag sover mer än jag är vaken, och när jag väl är vaken så är jag trött. Hoppas det vänder sen när kuren är slut.

Annars så har jag tvättat, städad och dammsugit. Skulle skura också men Mathilda hann komma över och det var nog lika bra. Så himla hurtiga på en dag ska man inte behöva vara!
Vi kilade hur som helst ner på staden under ett varsitt paraply. Regnar ju här i gnällbältet - inte okej. Tog mig i kragen och kilade in på Apoteket. Är ju tvungen att börja med en bakteriedödade gel nu när jag ska dra ut den förbaskade visdomstanden som är påväg. Två veckor innan skulle det börjas.
Köpte en ny tandkräm också. Någon som inte skulle hämma det där medlet tydligen. Jag blev säkert lurad.
Sedan kilade vi och fikade. Daimtårta och te. Mums!

Nu snart ska jag kila ut igen och bege mig till trafikskolan. Är teori ikväll. Usch.

En notis bara för mitt eget 'komma ihåg'.
Calle är halt - igen. Förmodligen hovböld. För ungefär ett år sedan precis, 24 september för att vara helt exakt, så kom hovis ut och gröpte ur hans hov. Är jobbigt bekant nu i och med att det var mitt under igångsättning då liksom vi är nu. Hästarna gick på bete då, hästarna går på bete nu. Så vi blir inte förvånade om det blir sjukhage för hans del ännu en gång. Uh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback