"stanna här!" - "ahmen huuur?!"

Alltså, jag vet nog inte riktigt vart jag ska börja. Den här dagen har gjort så min hjärna verkligen känns som äppelmos. Topp ett på min önskelista just för minuten är ett tyst, mörkt rum med en säng! Skulle knappast kunna bli bättre än att få blunda och höra absolut ingenting. Vila upp mina få och hårt arbetande hjärnceller.

Vart började vi idag? Jag kom upp ur sängen - i tid! Upptäckte att den 'nya' tio i åtta bussen går ända till skolan. Åt en macka i skolan. Hade lektion. Ansvarsfull alkoholhantering. Ironi på det! Men jag är bra grym på det ska ni veta. Först att plöja igenom två häften, deni!

Äsch, jag orkar inte och ni bryr inte om vad jag gjort i skolan. Uppenbart. Lärarna hade dock satt in ett sött möte vid klockan tre som vi skulle gå på. Lagom stressad när vi skulle hem efter det. Åkte med Lina igen, tack!

Jag som trodde att jag skulle klara mig halkfri denna vinter kunde ju ha hoppats på någonting annat. När jag hoppar ur Linas bil så är det is, bara is och vatten. Jag tar tag i Linas bil och håller emot, ett ben glider in under hennes bil (alltså, tänk er 'kullen' som blir efter hjulspåren - is!) och försöker då parera genom att sätta andra benet längre bak. Glider givetvis in under bilen bakom mig och ptja, tillslut ramlar jag på sidan. Hur nu det gick till. Blöt blev jag , Jenny skrattade. Illa.

Stressa till körlektionen, kom precis i tid. Glömt både böcker och blåsgrej hemma. Kanon! Jag var grym! Stopp och start i backe stod på schemat. Vem kirrade det då? Haha, jag är bäst!
Påbörjade även liiite parkering för att vi åkte tillbaka till skolan för snabbt. Men jag kirrar allt.

Nu står grymmaste lasangnen i ugnen och magen kurrar. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback