who i supposed to be

Dagens mest underhållande; Busschauffören som missade busshållplatsen - mitt på stan!
Nu kan ni dra slutsatsen till hur underhållande min dag varit. Folk skrek att hon skulle stanna, roligt.
Något i den stilen har hela dagen varit. Jag och Ellen satt mest och kommenterade gamla människors utseende på en film vi såg under samhällen. Hackade på den som satt och skrev menyförslaget till alkohollektionen och lite sådär. Roligare än så är inte vardagen.

Uppgiften på svenskan var att skriva en krönika. Det skulle liknas vid ett blogginlägg. Jag har massor jag vill skriva blogginlägg om, saker jag känner ett behov att klaga på, men där stod det stilla. Hur skriver man en jäkla krönika helt out of the blue? Ämnet var fritt och svårare än så blir det ju knappast. Vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa hur som helst. Jag får skriva om något helt ointressant som jag egentligen inte har några åsikter om, i värsta fall vill säga.

Hade möte med Christer idag också. Återkoppling som han så fint kallade det. Tydligen hade min söta rektor tyckt att det var synd att jag inte skulle göra projektarbetet. Han och några av mina lärare hade sagt, och jag vet det själv, att jag skulle klara av att göra det om jag bara gav mig fanken på att fixa det.
Men problemet blir att ska jag göra PA så måste jag lägga tillbaka SvC för att komma upp i tillräckligt med poäng. Både jag och Christer var överrens om att jag skulle bli godkänd i allt. Men då är frågan; kasst slutbetyg eller ett relativt bra samlat betygsdokument?
Jag vet redan nu att jag aldrig kommer palla plugga direkt efter gymnasiet och att jag säkerligen kommer hamna på komvux i och med att jag inte ser mig själv att jobba inom hotell mer än ett par år.
Fast jag är ju bra sugen på att utmana mig själv, lägga tillbaka mina två kurser och se till att fixa bra betyg på dessa. Men det känns som att det straffar sig i slutänden. Nej, jag har lite att fundera på. Möte igen om en vecka.

Har hunnit en kaffe med tant Tarja också. Var ett tag sedan man tjötade med henne. Alltid trevligt.
Så till denna effektiva dag ska jag lägga till en tur till hästarna också. Ska bli skönt att få komma tillbaka och avreagera sig med mockningen. Första gången på hur länge som helst som jag är där nu. Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback