you are like poetry

Det är inte lätt när man vänder på dygnen. Jag vill gärna sova på nätterna. Eller i alla fall somna på en någorlunda respektabel tid. Tror ni att jag får det eller? Nej, och jag har enbart mig själv att skylla - känns hårt!
Jag kilade till sängen rätt okej igår, efter söta Eragon på teve faktiskt. Slog på en suupersöt film "Never let me go" tror jag minsann att det hette. Ni lär se den!
Hur som helst, försökte sova efter denna film. Gick inte. Nehej. Fick då hem Morden i Sandhamn i tre delar. Nivet den som gick på tv4 för inte allt för många dagar sedan? Så den kikade jag igenom. Lagom löjlig sådär. Mitt hjärta valde att stanna några gånger. Min skräckfilmsmaraton jag hade där ett tag har satt sina spår. Så fort det blir mörkt, någon går ensam eller vad som så antar jag att det kommer komma upp något ohyggligt läskigt. Inte ens enda gång. Lite besviken blev jag nog ändå.

Vid fem, en halvtimma tidigare än igår, så tvingade jag mig själv att sova. Vaknade dock rätt pigg vid tio, för tidigt tyckte jag och somnade om. Det har jag lätt för, att somna om! Vaknade då vid tolv. Masade mig upp till soffan och sov en timma till. Ovärt.

Resten av dagen har jag inte gjort någonting på. Då skojar jag inte. Jag har på min höjd plockat ur och i diskmaskinen. Sista dagen på lovet använder jag som min ursäkt. Godtaglig!

Imorgon är det praktik. Går kväll. Bäst för SJ att deras förbaskade tåg går som de ska. Annars blir jag kvar i Västerås. Hur som helst, tänker packa väska i fall det blir en natt på hotellet. Man kan ju aldrig veta. Ni lär få en uppdatering om detta senare.

livet har en tendens att aldrig gå som planerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback