you won't belive it

FYFAN! Jag ska aldrig bli hemmafru, påminn mig om det sen!
Ända sedan förra inlägget har jag höngt tvätt, tvättat ny.
Dammat med trasa där det behövdes (vilket innebär ÖVERALLT!) och dammat av alla saker. Jag har dessutom gått igenom EN garderob vilket tog sin lilla tid. Sorterat ut saker som verkligen måste kastas och sådant som jag kan ge bort (Tant T, står en påse här med lite kläder ifall ni är suuuugna..).
Jag gick till soprummet med tre överfulla pappkassar med skit och skräp plus en platspåse med sopor. Grannen stannade snällt och pratade, men hon såg lite fundersam ut. Haha!

Jag har bytt duk på spegelbordet i hallen, rosa till råga på allt. Eller den är rosarutig ifall det spelar någon roll. Pappas fina låda gick sönder när jag skulle leta duk. Hoppas han inte ser att den hänger lite snett sedan.. Oj!
Jag har plockat upp ALLT ifrån mitt golv, INGA kläder ligger där dom inte ska ligga och alla skor står .. nästan fint i hörnet. Man kan ju inte begära allt för mycket tycker jag! Ser inte ut som jag städat oavsett - men det gör det aldrig. Onödigt att bli överdriven, imorgon ser det ut som en bomb i alla fall!

Jag ska till pappa för ett tag sedan att vi var tvugna att köpa en torkställning, ni vet en såndär liten?! Nehej sa han bestämt - en sådan har vi! Jag trodde inte på honom men när vi kom hem så visade sig att det stod en bakom balkongdörren. Den går liksom inte att missa men jag hade förträngt det.
Super tänkte jag idag, då kan jag ju tvätta och hänga flera maskiner på rad. Glädjen satt i tills jag skulle få upp den förbannade ställningen. Tror ni inte att den var trasig eller? Jag fick böja och bända så att 'gallret' skulle hålla sig uppe. Förbannade pryljävel! Detta ska pappa få höra när han kommer hem minsann! Hehe!

Usch vad jag skriver. Jag är supertrött och supersvettig. Men nu kan man slicka på golven här hemma - om man känner sig sugen på att göra det vill säga. Men för min del är jag mest sugen på en dusch och sedan soffhäng resten av dagen. Tar det lilla som är kvar imorgon efter mötet på arbetsförmedlingen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback