you would never see

Härligt att dom prickar in mina lediga dagar för 'balkongbyte'.
Vaknade halv åtta imorse utav att dom bankade, bröt och sågade som små as ute vid köket. 'Stäng dörren då..' tänker ni säkert, nej - jag kan inte sova med stängd dörr. Speciellt inte själv! Och skulle jag stänga dörren utan ha min älskade AC i rummet så skulle jag kokas ihjäl. Tror det är dags att plocka undan duntäcket nu. Kändes så imorse.
Halvsov tills det var dags för dusch och fix. Cyklade till Lina, insåg att jag glömt mössan hemma. Stressa som en idiot och sedan till skolan för att byta om. Tog studentkort och svettades bort i värmen. Kvavt som bara den är det! Oväder på ingång?

Efter detta så for Jenny, Ellen, Lina och jag själv till stan för en liten fika innan vi for hem. Trevligt!

Dagens goda gärning utfördes på parkeringen. Bilen bredvid innehöll en varm chihuahua som flämtade som en dåre. Rutorna var nervevade max ett par cm men i och med att halv bilen stod i solen så spelar det ingen större roll. Vi satt med alla våra fönster nere och några dörrar öppna och vi dog en smula bara utav det. Stackars djur!
Så Lina ringde polisen! Fast det hade vi ju ingenting för egentligen. Dom sa att om skulle ringa ägaren till bilen och inget mer med det. Skulle man slagit en ruta hade man fått stå för kostnaden själv. Aja. Vi gjorde det vi kunde i alla fall!

Ikväll, om vädret är på vår sida, så blir det kubb och chillhäng nere vid Villa. Supermys!

Kommentarer
Fredrika säger:

Enligt lagen så får man krossa en ruta om man behöver för att rädda en hund ifrån värmen.

2011-06-07 | 22:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback