jag ska aldrig flytta till thailand!

Har nu kommit hem ifrån min kusin som tydligen blev 42 idag. Bra koll jag har. Men ska sanningen fram så vet jag inte ens namnen på alla mina kusiner. Haha. Min släkt förökar sig likt kaniner!
Hur som helst, han har nyligen gift sig med en tjej ifrån Thailand. Hennes vän kom förbi med lite godis som dom tydligen äter flitigt av där borta. Det är lite av Thailands specialitet fick jag veta.

Ska slänga in bilder på sakerna när jag orkar gå och hämta sladden!
Det första var som små.. ägg. Gula och luktade mök. Pappa fick provsmaka en innan jag vågade på mig en. Tänk er marsipan blandat med kokos som har på tok för mycket socker i sig. Ungefär som att äta en marsipangris!
Pryl nummer två var inlinade i bananblad som man micrade en stund. När man vecklat ut bladet så möttes man av en geléaktig massa - mer som gummi. Så var det mörkt i mitten.
Det vita utanpå var mer som .. deg. Innuti sedan var det kokos á la socker. Riktigt sliskigt!

Kan ni tänka er att jag faktiskt vågade smaka? Jag avskyr dessutom kokos och marsipan!
Vuxenpoäng till mig må jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback