when your world fall to pieces

Jag har så mycket jag vill berätta om både det ena och det andra men jag låter bli. Bara så ni vet det menar jag.

Kan börja med att förtälja att faktiskt har färgat håret. Fick med mig fyra förpackningar hem. Två blonderingar och två i asknyans. Jahopp. Började med att inse att blonderingen inte skulle räcka. Attans. Men kastade i de två jag köpte och tvingade pappa att köpa med en till innan han kom hem.
Såhär såg jag ut efter blondering nr ett;


Pappa var snabb med att kommentera att jag såg förjävlig ut och frågade
"SKA MAN SE UT SÅDÄR?" Ja, jag hade bara tänkt kolla på blekningen du köpte ..

Efter blondering nummer två så hade det mesta av det gula försvunnit och allt underhår var faktiskt himla fint och blont. Dock kändes håret som tuggummi. Hehe.
Men det var bara att halvtorka håret och kasta in askan. Jag eldade på en pinne och mosade i håret. Ungefär. Nej, nu var jag inte rolig. Jag hade höga förhopningar på en kall mörkare blond färg. Vad tror ni? Nej!



Istället får jag en blond som drar åt det gröna hållet. Snyggt? Ehm nej!
Hur gör jag nu då? Kastar jag i en brun så kommer håret verkligen skifta i grönt.
Alltså ååååhhh! Just nu har jag världens fjortis/i-landsproblem!

Resten av det spännande jag tänkte berätta får ni veta sen. Nu ska jag googla på hårfärger. Puss!

Kommentarer
Anonym säger:

Röda nyanser tar bort de gröna. Så tona rött innan du färgar brunt.

2011-09-09 | 00:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback