hon hoppas och tror att det inte ska vara försent

Vet ni vad som låg i min brevlåda idag? Förutom brev ifrån farbror blå så var det ett paket. Eller ni vet bruna vadderade kuvert? Ett sådant var det och genast blev jag otroligt nyfiken - speciellt för att det var också ifrån farbror blå. Så jag slet upp kuvertet och där ligger min väska.
Det svarta väska jag blev av med förra helgen. Innehållet i väskan var mitt IDkort, busskortet och en hel tia! Jisses, stenrik.

Min fråga är då - varför inte ta busskortet? Det är ett kort som fungerar i stort sett hela Stockholmslän och kan vara nytankat för en hel månad. Knäppskallar. Hade dom dock tagit det så hade jag skrattat för tiden på kortet tog slut i söndags. Men hade kunnat vara..!

Min andra fråga - varför skickar polisen hem en trasig väska? Kedjan var trasig och hela botten söndertryckt, den är platt som en pannkaka. Kunde dom inte bara skicka hem ID't och busskortet istället? Ibland är rättsväsendet lite för snälla.

Min bror frågade om jag ville pimpla imorgon. Min tredje fråga är - va fan har det flugit i honom?

Ja jisses vilken vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback