det finns saker jag saknar

Det där med att sova, vem uppfann det egentligen? Min sömnrymt är helt åt helsike!
Igår var jag så trött att jag kröp under täcket vid tiosnåret och passade på att knapra i mig en Leg-tablett i förebyggande så jag kanske kunde få en hel natts sömn för en gångs skull. Trodde jag!
Vaknade upp runt halv tre och var färdigsoven. Var bara att knäppa igång en film och fördriva tiden. Rävsov när pappa vaknade och traskade runt.
När han for till jobbet runt halv sju så kastade jag benen över kanten och åt en tidig frukost tillsammans med Vakna på femman. Vid åtta så smög sig tröttheten på igen och jag drog för fönstret och kröp ner i sängen. Ställde klockan och snarkade. När tror ni jag vaknar? Klockan TVÅ!

Gett mig själv en astmaattack genom att städa rummet idag. Till och med under sängen! Jisses.
Sålt två skolböcker dessutom. Kanske, kanske klarar jag att betala räkningar denna månad!

Stallet på kvällen sedan. C har rullat sig i mindre trevliga saker och att få rent honom var ett helskotta. Han blev någorlunda ren i alla fall, det som inte syns räknas inte. Haha!
Prommis fick både Shalinka och Calle i mörkret. Det är rätt mysigt ändå. Totalt mörker och bara traska. Hur kan jag inte vara rädd för mörkret då? Även om jag har Calle med mig så är inte han mycket till hjälp. Den köttbullen skulle få en hjärtattack innan jag ens hade uppfattat något.

Imorgon tänker jag inte göra ett dyft - precis som vanligt med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback