in sickness or in health

En hel vecka sedan jag uppdaterade. Jag vet inte ens vad sista uppdateringen handlade om.
Men kan tala om för er att jag varit sjuk och det är därför bloggen varit i ide.

Halsen började göra ont i onsdagsnatt. Skickade hem grabben i torsdags och har sedan dess mestadels varit sängliggandes. På fredagen började febern att släppa och jag kunde äta mindre bitar. Trodde det var på rätt väg i alla fall. Så lätt skulle jag inte komma undan!
Vaknade upp på fredagen med en smärta from hell i halsen och massor av feber igen. Överlevde dagen och började känna mig lite bättre fram emot kvällen. Rastlös så jag ville hänga i taklampan så jag ställde upp och skjutsade ut mina syskon till Medåker. Skulle jag nog inte ha gjort.
Den natten, lördagsnatten, nyårsnatten, så satt jag gråtandes och vaggandes i smärtor som ett jävla psyk. Försökte sova om och om igen. Somnade av och till men varje gång det var time att svälja så vaknade jag igen. Så vid halv åtta gav jag upp och tur nog så var mamma vaken så. Kände mig som ett litet barn när hon fick ligga och klia mig i huvudet. Haha.
Men hon ringde sjukvårdsupplysningen och vi fick en tid till Akuten. Var som en kille i väntrummet sa till sin tjej, 'ja, man ska inte vara akut sjuk när man besöker akuten..'. Vi fick vänta över två timmar för att få svar på en snabbsänka och beskedet att jag ska äta penicillin. Nehej menar han det?

Så nu börjar helvetet med penicillinet igen. Hade min första dag igår och sov bort i princip hela kvällen. Men hjälp av en sömntablett kunde jag sova ett par timmar under natten. Somnade sedan i mammas säng och vaknade inte förrän halv tre på eftermiddagen. Gick upp och tvingade ner en smörgås innan jag somnade på soffan ett par timmar. Nu är jag lika trött igen och skulle absolut kunna gå och lägga mig.
Jag kanske måste kombinera penicillin med uppåttjack?

Dessutom när jag vaknade idag så kändes halsen superkonstig och det vibrerade när jag andandes. Kikade mig i halsen och ni vet den där som hänger och dinglar? Ja den, den hade svullnat upp så nu när jag pratar låter jag precis som danskarna - ingen förstår vad jag säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback