when angels meet

Oerhört vilken produktiv dag jag lyckats med idag. Och denna gång så ljuger jag inte - jag har till och med hunnit slappa!

Tvärslocknade innan tolvslaget igår vilket händer en på miljonen! Vaknade därför innan klockan ringde runt sju men valde att somna om de sista minutrarna. Varför frångå det? Snooza är ju underbart!
Men så kastade jag mig iväg för att släppa ut hästarna. Orkade inte göra många knop så jag for hem direkt och landade i soffan någon timma innan jag släpade mig till sängen och sov bort en stund.

Vid ett så for jag ut till stallet igen där jag donade med lite allt möjligt. Fick upp whiteboard tavlan och planerade hur Calles resterande vecka ska se ut. Nu är det hög tid att börja tagga till lite.
Någon som var taggad idag var faktiskt Calle. Våran korkade lilla köttbulle.

Jag gav upp borstningen efter halva hästen - helt omöjlig att få ren. Medan jag skulle fånga in Shalinka så band jag helt sonika fast C i dörren. Med tanke på att han var omringad utav fyra höbalar under näsan så tänkte jag att han stannar kvar. Gjorde han inte. Kom loss på något vänster och brallar iväg upp emot husen. Jag står kvar och egentligen bara väntar in honom. Han stannar ganska snart och inser att det är i n g e n som följer efter honom och då är det ju inte roligt alls. Så jag börjar närma mig honom och då blev det genast lite roligare. Dock så lyckas han trampa på grimskaftet och tror sig då sitta fast - mitt på en stor gräsmatta. Han accepterar läget och börjar beta solblekt gräs tills jag kommer och fångar in honom. Pucko?

Skjutsat in hö i höboxen, flyttat in två balar in i stallet, haft ner massa halm samt gjort kväll i hela stallet.
Blev en tur till granngården där emellan också. Börjar lukta urk dessa dagar vi vart utan kalk i boxarna.

Jag insåg hur skönt det är att handla med hästkläder på dessutom. I en vanlig affär alltså. Jag luktade råtta och det var inte en jäkel som ville stå mig nära. Hehe. Hon i kassan ville dessutom ge mig elva tusen. Sicken bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback